Sivut

Näytetään tekstit, joissa on tunniste chatroolipelit. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste chatroolipelit. Näytä kaikki tekstit

keskiviikko 17. joulukuuta 2014

Joulukalenteri: 17. luukku



Tämän päivän luukusta löytyy piirros, jonka tein viimeksi pelaamamme chatpelin innoittamana. Pelissä Tai-San ja Lex uusivat vihkivalansa, joten suunnittelin Tai-Sanille uuden hääpuvun. Pelissä kuvailin asua "vihreäksi kultakoristelluksi mekoksi", joten se oli lähtökohtana. Asuun kuuluu myös kultaiset kengät, epäsymmetriset "irtohihat" ja toispuoleinen kampaus.

 

Kuvan voi klikata isommaksi.

sunnuntai 14. joulukuuta 2014

Joulukalenteri: 14. luukku



Nykyisen Abadeon, eli entisen The Tribe - Klaanin historiaan ovat kuuluneet olennaisesti roolipelit.

Kun The Tribe - Klaanin aloitti, se oli yhteisö ja yhteisön chatissa pelattin roolipelejä. Myöhemmin pelaaminen siirtyi meseen, mutta sama tarina jatkui. Sarjan hahmot saivat aivan uuden elämän ja sarjan tarina jatkui yhteisön jäsenten itse keksimien juonenkäänteiden kautta. Hahmot muuttivat ja kehittyivät, uusia pareja syntyi ja vanhoja erosi. Monet hahmot saivat lapsia ja perustivat näin perheen. Vuosien mittaan roolipelissä olivat mukana monet sarjan hahmot ja pelaajat keksivät myös itse uusia hahmoja.



The Tribe - Klaanin aloitettua toimintansa varsinaisena fanisivuna, sai se myös oman fooruminsa ja pelaaminen siirtyi foorumille. Pelasimme myös välillä chatissa pelejä, mutta pääpaino oli nyt foorumiroolipelillä.



Foorumin pelin keskiössä olivat teknot ja pelin aloitusajankohta ajoittui siihen, kun Teknot hallitsivat kaupunkia, eli neljännen kauden tapahtumiin. Pelimme alkuasetelma oli siis tämä:

Teknojen hyökkäyksestä on kulunut pari viikkoa ja he ottavat parhaillaan Ramin ja Jayn johdolla kaupunkia haltuun kuten neloskaudella, vangiten ihmisiä ja käyttäen aseenaan teknologiaa. Sarjassa Teknot antavat myöhemmin joillekin Ostarinrotille näennäisiä virkoja niinkuin Salenelle kaupungin puheenjohtajana, Lexille sheriffinä, ja se jää nähtäväksi myöhemmin mitä pelissä tapahtuu. Ebony (joka on kolmannella kaudella nimetty kaupungin johtajaksi) on Teknojen vieraana Hotellissa(jonka Teknot ovat vallanneet tukikohdakseen). Teknot hallitsevat myös kaupungin ulkopuolella olevaa vanki saarta jota "työleiriksikin" kutsutaan. Teknot kutsuvat muita kaupunkilaisia halveksuen virteiksi. Heillä on voimalaitoksia ympäri kaupunkia, joista he saavat teknoaseisiin virtaa ja he ovat asentaneet myös jonkun verran valvontakameroita kaupungin kaduille. Ram aikoo vakiinnuttaa kaupunkiin sähköt ja tehdä näin itsestään sankarin. Jää nähtäväksi miten kaupungin asukkaat reagoivat. Ram aikoo samalla lanseerata myös pelin. Se on osa hänen suunnitelmaansa hallita kaupunkilaisia. Myöhemmin (vitoskaudella) Mega pystyttää raja-aidat, joiden avulla hän säätelee kaupungin muuttoliikennettä. Kukaan ei pääse lähtemään kaupungista tunnistamatta. Ramilla on kuitenkin hieman erilainen linja. Jay on teknojen kenraali ja vastaa turvallisuudesta kaupungissa. Monet kaupunkilaiset ovat koukussa Ramin perustamaan Paratiisi-nimiseen ohjelmaan Teknojen saavuttua ja tekevät mitä vaan voidakseen pelata sitä. (Tässä vaiheessa roolipeliä näitä kaikkia juttuja ei ole vielä perustettu ja voi vaan arvailla miten juoni kehittyy.)
Valitut vangitsivat kaikki klaanijohtajat aikasemmin voidakseen paremmin hallita kaupunkiin jääneitä asukkaita.. tällöin klaanien johtajat, ja muutamat muut, ovat syrjäisessä sijainnissa olleet turvassa Teknoilta. Osa heistä on palannut takaisin kaupunkiin kuten Danni, joka asuu nyt ostarilla Brayn, Patsyn, Trudyn, Tai-Sanin, Phillippin, Dalin ja Mayn kanssa, jotka muodostavat parhaillaan pelissä Ostarinrottien klaanin. Monet heidän ystävistä ovat vankeina kuten Amber, jotkut ovat palanneet klaaninsa luokse(Pride) ja joidenkin sijainnista ei ole tietoa.
Sovittiin että Viruksen saapumisesta on kulunut 5 vuotta.

Tässäkin pelissä oli mukana sarjan alkuperäisiä hahmoja ja myös itse keksittyjä hahmoja.



Pelaaminen foorumilla kesti pitkään. Peli aloitettiin vuonna 2010 ja se laitettiin lopulta määrittelemättömälle tauolle vuonna 2014 kun pelaajamäärä oli laskenut sellaiseksi, ettei peliä kannattanut pitää enää aktiivisena. Pelissä oltiin edetty 13 vuorokautta ja paljon ehti tässä ajassa tapahtua. Nyt olemme jatkaneet foorumiroolipelin tarinaa chatpelien muodossa. Vasta yksi peli on takana, mutta suunnitelmissa on pelata vielä useampia pelejä. Sovimme, että chatin pelit eivät jatku aivan siitä, mihin foorumilla jäätiin, vaan aikaa on kulunut puoli vuotta. Moni asia on muuttunut ja Teknot eivät hallitse enää kaupunkia. Itseasiassa ihmisten jako klaaneihin halutaan unohtaa ja kaupungin asukkaat rakentaa yhdessä uutta yhteistä tulevaisuutta. Kaupunkiin ollaan perustamassa, postia ja koulua, sairaala on taas toiminnassa... Jokaisessa pelissä on yksi päähahmo, jonka ympärille tapahtumat kootaan. Muut pelaajat valitsevat hahmonsa sen mukaan, kuka päähahmona on. Edellinen peli oli "Tai Sanin päivä", seuraavaksi on tulossa "Lolan päivä". Lolahan on siis peliä varten keksitty hahmo, joka kuului Teknoihin.

Oli mukava palata pitkästä aikaa näiden hahmojen elämään ja kehitellä heidän tarinaansa vielä eteenpäin. Oli myös mukavaa, että niinkin iso joukko foorumipeliä pelanneista innostui osallistumaan tähän peliin chatissa. Toivottavasti sama joukko saadaan kasaan myös seuraavaan peliin!

sunnuntai 13. tammikuuta 2013

Ensimmäinen chat roolipeli

Ensimmäinen chat-roolipeli pidettiin 13.1.2011 eli tasan kaksi vuotta sitten!



Se alkoi jännittävästi:

Tai-San lämmittää teetä keittiössä. Hän on nähnyt yöllä omituisen unen, jota ei muista kunnolla. Tämä on jo kolmas kerta, kun hän herää aamulla omituiseen tunteeseen. 
Ostarilla tuuli puhaltaa sisään ikkunasta, jonka Jack avaa huoneessaan: "Tuskin maltan odottaa, että pääsen näyttämään Ellielle tekemäni lahjan hänelle."
Tai-San on omissa ajatuksissaan, häntä häiritsee, että uni tuntuu merkitykselliseltä, vaikka hän ei kunnolla muista, mitä unessa tapahtui.
Brayn ihon väri näyttää kalpealta, hän näki unta, että Ostarilaiset joutuivat uuden viruksen kohteeksi ja että he kaikki saivat tartunnan. Bray raahautuu keittiöön vaivalloisen oloisena. Bray törmää Tai-Saniin, joka on myös siellä. "Moi."

Tai-San ottaa kupin yrttiteetä ja hymyilee lempeästi Braylle, joka ei näytä kovinkaan hyvinvoivalta. "Huomenta, onko jokin pielessä?
Myös Jack ilmaantuu keittiöön juomaan vettä. Jackilla on toisessa kädessään kämmenen kokoinen lahja, mutta hän yrittää piilotella sitä.

Chat roolipeleissä esiintyivät Ebony, Siva, Jack, Bray, Tai-San, Mega, Ved ja Moz.

Chat roolipelejä herätellään henkiin näin juhlavuotena! Juhlavuonna järjestetään myös kertaluontoisia teemapelejä.